Manusia suka mencari kelemahan orang lain . tapi , kelemahan diri sendiri tak nampak . :)
29 JUNE 2011

Rasakan tamparan wanita di sini :D

i love youu


Daisypath Anniversary tickers

i love you sayang . Eima & Ruzaimy

07 July 2011

"Kalau saya dah tak ada"

Hai , tady jalan-2 tengok notes . and , jumpe lah satu note nie .
so , dah mtk nak shared . and , bleh lah korang baca .
and , jadikan nie sume sebagai pengajaran . terutama sekali lelaki .
p/s : kalau nak cerita nie . tolong bagitahu dekat shout box . k . jgn men amik ja .

"Kalau saya dah tak ada , baru awak boleh gatal dengan perempuan lain"

--> Nama aku Amir . Aku ada sorang awek . Sorang ? huhu . Awek aku nie , memang lawa gile r ~ sbb dia lawa tu r , aku n mmbe2 aku berebut . nasib aku baik lah . aku dpt dia . memandangkan aku nie pun kategori orang yang handsome . hahah .
Opps ! lupeee ! nama awek aku nie , nadia . kite orang xsama kampung . tapi satu skola . satu hari nie , aku dapat tawaran sambung belajar ke satu IPTA . awek aku pun dapat . Alhamdulillah , result SPM kite orang cemerlang even aku pun xpercaya aku boleh dapat 7A . Hahaha . tp , memang gile lah . walaupun kos dtwarkan sama , tp , aku terlambung kat utara n die kat selatan .

die nie kuat jeles tu , jangan cakap lah . idup aku dia yang aturkan . selama aku satu sekolah dulu , jangan haraplah aku nak kua ngn mmbe2 perempuan aku . jgnkan kua sama . pndg pun xboleh . kdg2 , aku rimas jugk dgn die . t , aku ckp byk ngn die . mau dia marh then merajuk . bnci tul aky . aku tau dia sayanggg aku sgt2 . aku tau die mmg xlyn mana-2 lelaki yg cube usha line die . kdg-2 aku benggang jugak if ada lelaki yg hntar msg kat dia even pun die xreply msg uh .

tapi , sebenarnya , aku ada sorokan somethings dari dia . dsebabkan kteorg terpisah jauh . aku mula ah nak test market kat utara nie . jahatkan ? aku rasa bebas ~ aku pun rasa dia gitu jugak kot . yelah , die kan lawa . mesti ramai jantan usha dia . dsebabkan aku menutup perasaan pra sangka yg buruk-2 tu . aku mula la berkawan ngn ramai perempuan dkt sini , stiap kali org tnye status aku . aku cakap single . aku slalu kua ngn mmbe perempuan aku kat sini . mcm lagak org single habis lah . aku slalu teringatkan dia time aku berfoya-2 . bile waktu malam , sebelum tidur , die mesti kol aku . aku ? kadang2 kot ? tp , aku syg dia . aku ckp kt die , mmbe aku kt sini sume jantan . die pun ckp bnde sama . sbelum kite org end call , msti die cerita kenangan kami bersama . die slalu ckp , "kalau saya dah xda , baru awek bleh gatal dgn perempuan lain". kadang-2 aku marah dia sbb ckp yg bukan2 , walaupun hakikatnya , aku memang dah menggatal pun . kdg2 , aku slalu creat pergaduhan dgn dia . byk kali die nangis time gaduh-2 ngn aku . pernah tu , aku tertengking dia . kesian kan ?

"SAYA SAYANG AWAK! SAYA NAK AWAK" .
tiba2 aku terkejut dari lamunan . rupanya member perempuan aku . tiqah . aku pun dengan bangang terima dia .
masa duit PTPTN kua , aku beli sebijik hp lg . satu henpon khas tok msg nadia . satu g tok tiqah . dlm tempoh aku blaja kat sini . mcm2 tipu aku buat . aku tipu dua2 perempuan tu . tp , ati aku ttp sygkan nadia . mungkin sbb jaih , perasaan tu kdg2 bercmpur baur . tiqah pun mcm nadia . sejak aku couple ngn minah nie , aku dah xkua ngn mmbe2 pempuan len . semuanya kmbali mcm bese . aku trasa bersalah kot . tp , dalam masa yang sama aku just nak ilangkan perasaan bosan sorg2 kat sini . "kalau nadia tau.." kdg2 , aku terfikit nak berterus terang . tp , aku xberani . kalau dulu aku tidur kol 1.30 , skrg kol 3 / 4 . yelah , sbb nak gayut dgn dua2 . semua org xtau sapa aku senarnya . walaupun roomate aku . setiap kali aku balik kg , nadia xbalik . ye ah , u dgn skola mana sama . cuti lain . cuma skali ada lah dpt cuti sama . cuti raya kan . time aku jumpa nadia . aku sorokan henpon lagy satu kat rumah. Nadia makin lawa ! berseri2 . mana lelaki tengok . msti cair . nadia cakap cintta dia hanya utk aku . slama die berpisah dgn aku . dia semakin rindu , syg n cintakan aku , utk hilang rasa mcm tu , die habiskan masa dgn belajar . kadg2 , dia ckp , blaja smpai tau2 dah malam . dia happy sgt sbb aku masih xberubah utk dia sorg . err , aku terasa bersalah sgt2 . "Kalau saya dah xda , baru awak leh gatal ngn perempuan lain tau !" cakap dia sambil tergelak2 . perkataan tu da berjuta kali kot dia sebut . aku tengok muka dia yang lembut tu . die bersuara . kalau dah habeh belajar , dia nak aku ikat dia sebagai tunang . pastu , die nak kami kerja . kumpul duit byk2 , n kawen . beria2 die cerita impian dia kat aku .

permainan aku berlarutan sehingga sem ke 4 .

pada 1 hari nie , aku g mkn ngn tiqah mcm bese . heboh satu kampus aku jadik tuan rumah tok satu pertandingan perbahasan antara IPTA . kebetulan hari nie , ulangtahun ke 3 aku ngn nadia . mcm bese , aku g mkn ngn tiqah kat cafe . masa tiqah ngn amek lauk . aku terniat hati nak cek msg dia . terhenti jantung aku berlambak2 msg sorang jantan yg bersayang2 kat inbox dia . aku pun angin r . masa tiqah duduk , aku soal2 doa sampai nangis minah tu . sebelum nie , xberniat pulak aku nak cek . tiqah ckp die tetap sayangkan aku . aku mula fikirkan nadia . tbe2 , ada sekumpulan awek dtg kt meja aku time gine . xlama pastu , aku nmpk nadia . aku telan air liur . rupanya , nadia amek bahagian dlm pertandingan tu . bila tiqah npk ramai awek dtg kat aku . pelik lah die . n dgn kuasa Allah , semua terbongkar time tu . n tiqah sendiri ngakuu yg die lah awek aku kt depan nadia . aku tengok nadia nangis . die xbercakap sepatah haram pun . cuma bg aku sekotak hadiah ulangtahun kami . aku terus putuskan hubungan aku ngn tiqah . masa aku balik hostel , puas aku kol nadia . aku hantar msg berlambak kat dia . dia xreply pun . aku sedar , die dah benci aku .

rupanya , nadia masih terima kau . aku epy sgt2 . aku janji xnk kecewakan dia lagy . 2 minggu kejadian tu berlaku . org2 skeliling aku mula jauhkan diri dr aku . nak2 , yg mmber pempuan . aku dah xkesa . aku da berubah . aku cuma nak dptkn keputusan yg cemerlang smpai akhir sem t . aku nak dptkn keje yg bek2 . apa pun , aku nak ikat nadia dulu . kdg2 , aku malu sgt2 kt nadia . nak2 , bila teringatkan mak ayh dia . nasib bek dia xpergi report kay mak ayah dia . hehe . dalam tengah syok berangan , sambil belek2 kemeja baru hadiah dr nadia . tbe2 , aku dpt msg dr mmbe nadia . "Nadia Eksidennnn !" err , hati aku dah xsedap . msg kedua dr mmbe die smpai g . trasa panas muka aku bila baca msg tu . "Nadia dah tak adaa . dia kene langgar ngn kereta masa lintas jalan ." mcm org gila aku pas baca msg tu . aku balik kg even kene ponteng klas .

aku rasa kosong . kosong sgt2 . teringat gelak tawa dia , suara dia . muka dia yg lawa tu . aku nangis dlm bas . aku xpedulikan org yg pandang aku . kali nie , aku betul2 salahkan diri aku . semua kenangan aku ngn nadia bermain dlm kepala aku . aku xmampu tahan rasa sedih nie . berulang kali aku baca msg terakhir nadia malam tadi . "Awak , sy nak tidu . mcm bese , sy sygkn awk tuk slamenya even awak da lukakan aty sy . sy mafkan . tp , ingt ! klau sy dah xda baru awak bleh gatal ngn pempuan len . hehe . na mara lah tu . sy leb awakkkk ! sweet dream.." Ya Allah ! kuatkan hati aku nie . semasa aku smpai jenazah dia belum tiba lgy , ya , aku terus coretkan kisah nie . semoga jadik pengajaran kat korang . air mata aku gugur sepanjang coretkan kisah nie . tp , aku tau . nadia xkan kembali da . da xde msg nadia lagy . panggilan nadia . xda dah ungkapan "kalau sy xda.." tu dah .

teman , aku mtk sedekahkan al-fatihah tuk dia . mungkin ada yg memperlekehkan kisa aku nie . tp , bg aku , ni lah kisah yg paling bermakna tuk aku . untuk selama-2 nya aku sayang kau , Nurul Nadia bt Zainarruddin . mungkin jenazahnya akan tiba jap lagy . aku nak bersiap tuk bg penghormatan terakhir buat dia yg aku sayang . sememangnya , cinta dia utk aku sampai akhir nafasnya . aku mampu merelakan pemergiannya . tabahkan hatiku ya Allah ! Al-fatihah ..

Sape Baik Followlahh ^^